NIET REANIMEREN

• mijnrodebandje@hotmail.nl

Voor diegene onder ons die net als ik ook niet meer gereanimeerd willen worden zijn er nu rode siliconen polsbandjes te koop.

Ze kunnen 24 uur per dag gedragen worden ook in bad onder de douche enz.enz.

Ze kosten weinig en komen in blanco enveloppe thuis.

• CU

Het zal me niets verbazen als je ook de pil van Drion in de aanbieding hebt.

• ¥ Lotje ­­¥

tja is net zoals je het bekijkt . ik heb mijn leven lief ook voor mijn man en kinderen…….. dus hoef geen bandje .

• CU

Waarom zou je niet gereanimeerd willen worden?

Wat te denken van de hulpdiensten die voor je uitrukken? Heb je dan ook een bandje om met de tekst “Geen hulpdiensten bellen”?

Of ben je een gelovige die God niet voor de voeten wil/durft te lopen?

• Itheka

Nou, ik zou ook niet meer willen worden geanimeerd. Dat betekent niet dat ik nu meteen dood wil. Maar ik ben nu op een leeftijd dat ik het niet meer nodig vind om allerlei handelingen te laten verrichten die het leven misschien wel iets verlengen, maar niet prettiger maken. Zo wil ik ook geen operaties meer en/of chemo. (Is gelukkig niet aan de orde).

Ik ken genoeg mensen van mijn leeftijd die dat nog wel hebben gedaan, maar daarna echt geen prettiger leven hadden.

Dan maar liever dood, dan bezorg ik mijn kinderen en mijn man misschien wel verdriet, maar ik bespaar ze ander verdriet.

Mijn man denkt er gelukkig net zo over. En we steunen elkaar daar in.

• Douce.

Dit is wel een bijzonder aparte manier om te Spammen.

Misschien een ideetje, om mensen te gaan helpen die menen niemand te hebben om nog voor te leven in plaats van dit soort armbandjes te promoten?

Douce

• Channah

Volgens mij zijn er al jarenlang via de Vereniging voor Vrijwillige Euthanasie penningen te verkrijgen waarop staat dat je niet gereanimeerd wilt worden. Maar volgens mij zijn zelfs die geen garantie dat met de wens tot niet reanimeren rekening gehouden wordt.

Een eenvoudig ondertekend briefje, dat je altijd bij je draagt, waarop je wens staat, is in feite voldoende. Wel moeten je nabestaanden daarvan op de hoogte zijn en bevoegd om toestemming te geven.

• Gonnie

(tu)

• Frederik D

Een eenvoudig ondertekend briefje, dat je altijd bij je draagt, waarop je wens staat, is in feite voldoende. Wel moeten je nabestaanden daarvan op de hoogte zijn en bevoegd om toestemming te geven.

——————————–

Lijkt mij ook.

Dat papiertje kun je het beste, denk ik, bij je andere papieren. dat wil thans zeggen je plastiekjes (pasjes), doen. Dus in je portemonnee of portefeuille.

Zelf weet ik niet of ik gereanimeerd wil worden. Ja, als ik er goed uit kom. Nee, als ik er heel slecht uit kom.

• Frederik D

Het zijn lelijke bandjes. En je zult maar al een arm vol bandjes hebben. Wat betekent elk zo'n armbandje?

De oplossing die Channah aandraagt, is eleganter en persoonlijker.

Overigens …. Ik promoot zwartwitgrijze armbandjes En die armbandjes staan voor het steunen van de zilvermeeuw tegen de kokmeeuw. Het COC echter promoot grijswitzwarte armbandjes om de kokmeeuw, ook wel gespeld als cocmeeuw, te steunen tegen de zilvermeeuw. Deze twee armbandjes moet je niet verwarren met de grijszwartwitte armbandjes, die staan voor meer roestvrij stalen straatmeubilair op straat.