Oplichters weer actief.

• axel

Ik kreeg afgelopen weekend een Engelstalig sms-je dat ik een prijs van 2.000.000.00 Engelse ponden had gewonnen met mijn gsm-nummer en dat ik maar even een mailtje moest sturen over hoe of wat te doen. Ik heb altijd geleerd dat je nooit iets kan winnen als je er niet aan meedoet. Het zullen ongetwijfeld de Nigeriaanse oplichters zijn die opereren vanuit Engeland of met een Engels nummer werken. Niet aan meedoen dus. B)

• Nicole

Afgelopen weekend? Die gasten zijn 24/7 jaar in jaar uit actief. Niets nieuws onder de zon.

• ¥ Lotje ­­¥

Ja er loop wat rond . Zo heb ik . ( een tijdje terug heb ik dat hier gezet over een bank) nou alweer dat . tot 2 x keer weer toe van een bank daar we helemaal niet bij zijn . nooit geweest ook . of ik alles wil checken . en even een mailtje terug stuurt. Denken ze nou echt dat je van Lotje getikt bent.

• Boris

Jij bent toch van Lotje getikt?

• Channah

Oud nieuws. Dat soort berichten krijgt iedereen, al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren.

• axel

Vandaar de kop WEER, Ik kreeg het nog nooit per sms-je, een tijd terug wel per mail zogenaamd van de ING bank waar ik op moest klikken en mailtjes over gokken waar ik toen niet vanaf kwam maar nu heb ik daar gelukkig geen last meer van.

• Channah

:);)

• Nicole

Tot de volgende keer, krijg je weer phising

• Nicole

Zoiets axel? Ik krijg deze net weer in mijn spambox en ben nog nooit klant geweest bij ing. Sterker nog, ik krijg de laatste tijd mailtjes van mezelf aan mezelf geadresseerd :( helaas kan ik die niet eens blokkeren. Geef het wel door als phising.

Geachte klant,

Voor uw bescherming, moet u deze activiteit controleren voordat u kunt doorgaan met uw account.

We zullen de activiteit op uw account samen met u controleren en na verificatie zullen we alle beperkingen op uw account verwijderen.

Activeer nu uw account

Als u ervoor kiest om ons verzoek te negeren, laat u ons geen andere keuze dan tijdelijk uw account op te schorten.

Hoogachtend,

ING

• axel

Ik stuurde ze altijd door naar:

valse-email@ing.nl

Maar hun reactie is altijd erg lauw terwijl het al 46 jaar mijn bank is. (rps/postbank/ing).

Dat de mailtjes nu een naam bevatten is dus nieuw voor mij.