….. om 60-plus te zijn en een kortingskaart van de NS te hebben met zeven vrije reizen. Nou ja, vrij, je betaalt er een klein bedragje voor.
Vandaag heb ik zo´n vrije reis gebruikt om naar Rotterdam te gaan, weliswaar voor werk, maar ik heb toch wel het een en ander kunnen zien.
Ik ken Rotterdam helemaal niet goed, eigenlijk helemaal niet. Mijn ex had een tante in Rotterdam wonen, en daar gingen we wel eens naartoe, maar dan zag je niets van de stad, want met de auto. En ik ben een keer met een bevriende uitgever op de terugreis vanuit Dordrecht naar boekhandel Donner geweest, waarbij ik ook niets van de stad gezien heb, want ook met de auto. Een paar jaar geleden was ik er ook voor werk, maar dat speelde zich af op een paar minuten lopen vanaf Centraal Station. dus weer praktisch niets gezien.
Vandaag had ik als nog werkende gepensioneerde meer tijd, en heb eerst een uurtje de omgeving van station Blaak verkend. Nou, wéér veel te weinig tijd dus. De rit met bus 32 maakte wel veel goed door de prachtige 30-er jaren-architectuur die ik onderweg gezien heb. En natuurlijk die schitterende moskee.
De Rotterdammers zullen zich nu zeker afvragen waarom ik niet via CS ben gereisd als ik naar Overschie moest. Nu, omdat bus 40 in de zomermaanden slechts één keer in het uur rijdt en je amper de tijd hebt om over te stappen. Een klein minpuntje dus, maar toch ook weer niet, want anders had ik Blaak en omgeving niet gezien. Zo hep ieder nadeel se voordeel.
eerdaags maar eens een hele dag naar Rotterdam! Ik heb er zin in.