geboren

• Otis

.

• Otis

Els Schreef:

——————————————————-

> axel Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > ¥ Lotje ­­¥ Schreef:

> >

> ————————————————–

>

> > —–

> >

> > > Ik ben elders te vinden .:)

> >

> >

> > Waar kunnen we van je “genieten” Lotje, toch

> niet

> > op de bijbelprik hoop ik. :S

> >

> > gr Axel. ;)

Daar zal ze voorlopig wel niet komen vanwege onbeantwoorde vragen.:D

• gerda58

Ik plaatste dit bericht, omdat ik twee weken lang de webcams heb gevolgd en getuige was van het breken van de vliezen. Ik heb amper geslapen omdat ik de bevalling wilde meemaken en overenthousiast dat ik dit daadwerkelijk mocht meemaken. Nog nooit een olifantje geboren zien worden. Met één ding ben ik het eens: helaas in gevangenschap ja. Laten we er naar streven, dat het steeds minder gebeurt dat dieren in gevangenschap te zien zijn en soms uitgebuit worden. Toch gebeuren er ook goede dingen in dierentuinen, zoals fokprogramma's met dieren, die helaas bijna uitgestorven zijn. Daar zijn de meningen dubbel over en daar heb ik ook geen steevaste mening over, ik weet niet wat goed is en wat niet.

Ik had me van dit forum teruggetrokken, maar dit filmpje wilde ik zo graag met iemand delen, omdat ik gewoon erg blij was. (ik schrijf niet in andere fora)

Kinderachtig en ondoordacht misschien.

Dat ik zo een discussie op gang zou brengen, had ik niet voorzien. Dat mensen zo op de persoon spelen en elkaar proberen te kwetsen. Helaas het schijnt niet anders te kunnen.

• Itheka

gerda58 Schreef:

——————————————————-

> Dat ik zo een discussie op gang zou brengen, had

> ik niet voorzien. Dat mensen zo op de persoon

> spelen en elkaar proberen te kwetsen. Helaas het

> schijnt niet anders te kunnen.

Inderdaad, jammer dat dat het gewone prikgedrag schijnt te worden. Hoewel, het is al jaren niet anders. En ik denk ook niet dat het zal veranderen.

Maar bedankt dat je hebt geplaatst Gerda. Ik vond het heel ontroerend.

• Channah

Ik ken dat. Toen in Antwerpen een olifantje werd geboren heb ik ook uren aan mijn beeldscherm gekluisterd gezeten. ;)

Hier staan ook een aantal olifantenfilmpjes.

• Sfred+

Tis ook mooi om te zien, bij ons lopen olifanten bekant in de achtertuin en kunnen elke maand wel een geboorte van een olifantje meemaken.

• gerda58

Zo geweldig is het ook niet in Thailand voor olifanten, gezien dit artikel in de Volkskrant:

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2690/Opmerkelijk/article/detail/3139262/2012/01/26/Thai-slachten-olifanten-af-om-slurf-en-geslachtsdelen.dhtml

• axel

Het was een leuk ontroerend filmpje maar ik vind het erg flauw van je Gerda dat je nu de nadruk legt op zo'n negatief bericht terwijl er in Thailand heel veel goede dingen gebeuren met olifanten zoals een Olifantenziekenhuis te Lampung:

WWW.AZIATISCHETIJGER.NL

ook voor apen worden er leuke dingen gedaan, kijk maar eens bij de Stichting Aap. ;)

• gerda58

In Thailand leven in ieder geval 4000 olifanten in gevangenschap ten behoeve van het toerisme (kunstjes doen en toeristen mogen ritjes op hun rug maken) Weet je hoe ze een olifant temmen? Ze laten ze in een hokje klem zitten, zodat ze tam worden.

De 3000 in het wild levende olifanten zijn hun leven niet zeker, ondanks het verbod om op hen te jagen.

Prima wat er wordt gedaan voor en met olifanten door allerlei clubs, maar het is nog niet afgelopen met het onrecht en mishandelingen wat ze wordt aangedaan.

Overigens niet alleen in Thailand.

Ik wil hier echter geen discussie over voeren verder, mijn filmpje was anders bedoeld, dan sommigen het opvatten helaas.

• Sfred+

Daar heb je 1000% gelijk in, helaas….