even iets heel anders.

• Channah

.

• Frederik D

Onze poes van 17,5 jaar hebben we onlangs moeten laten inslapen. Hij was op. Maar tot het laatst probeerde hij een waardige kater te zijn. We hebben tot op het eind van hem genoten, al was het op het einde met gemengde gevoelens omdat we wisten dat het einde in zicht was.

17,5 jaar is respectabel. Maar toch, we missen onze kater en denken: waarom werd hij geen twintig? We hopen dat hij bij ons een goed leven had. Hij liep zijn ommetjes in de buurt totdat het niet meer ging.

Ik vond hem een bijzondere poes. Elke poes is bijzonder maar met deze hadden we een zeer goede band. Net als trouwens met onze andere kater, die een ander karakter heeft.

• axel

Ik heb ook wel een een kater maar dat is wel heel lang geleden. :)o

Ach een grapje moet kunnen in deze donkere dagen in 2012. ;)

• Itheka

Wat ik het ergste vind van het ouder worden is het feit dat we geen hond meer kunnen hebben. Ook geen poes.

Als je de verantwoording voor een dier op je wil nemen moet je goed weten wat je doet. Op onze leeftijd zou een dier ons altijd overleven. En ik vind dat je dat een dier of het nou een hond of een poes is niet kunt aandoen.

We hebben nog wel eens gedacht aan een iets ouder dier uit een asiel, maar de kans dat wij eerder dood gaan blijft (we zijn beiden 81). En dan zou hij of zij weer van tehuis moeten wisselen.

Maar het blijft een gemis!

• smurfke

Ik ken iemand van 92 die nadat haar oude kat was overleden, na een tijdje, toch erg graag weer een kat om zich heen wilde. Ze heeft een wat oudere asielkat in huis genomen, en met haar kinderen de afspraak gemaakt, dat de kat bij de kinderen terecht kan, mocht haar iets overkomen. Iets wat gezien haar leeftijd, niet uitgesloten is. :) Een mooie oplossing vond ik. .

• smurfke

Wat een lekkere doerak. :)

• Sietse 45

Channah Schreef:

——————————————————-

> Onderweg is niet blijvend. En dat is niet geschikt

> voor dieren.

Dat klopt en dat is ook niet de bedoeling.

• Sietse 45

axel Schreef:

——————————————————-

> Ik heb ook wel een een kater maar dat is wel heel

> lang geleden. :)o

> Ach een grapje moet kunnen in deze donkere dagen

> in 2012. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=rtm5LqjHRmk

• Itheka

Ja, dat is zeker een mooie oplossing. Mijn schoondochter heeft ook weleens zoiets gezegd, maar ze werken beiden en dan is een hond (want die zou voor ons alleen in aanmerking komen) wel lastig.

• smurfke

Nee, dat kan met een hond zeker niet inderdaad, een hond kan niet hele dagen alleen zijn, dat zou wel erg sneu zijn voor het dier.

Wat dat betreft is een kat wat makkelijker. Hoewel de meeste katten ook zeer gesteld zijn op gezelschap (wanneer het hen uitkomt ) Ook een kat zou ik waarschijnlijk niet nemen als ik wekelijks lange dagen van huis ben. Als er meerdere katten zijn, die goed met elkaar op kunnen schieten is het misschien weer anders.