86 jarige man trouwt 26 jarige schoonheid.

• Sfred+

Ik denk dat er aardig wat gevallen zijn dat het zo wel eens kan zijn ja.

• Sfred+

Inderdaad, het is een luxe en geen must, net als een duur internet abo, het kan ook goedkoper. Maar ja dan ben je niet hip en doe je niet mee denken zij dan.

Ik zag laatst een programma op BVN over schuld sanering en mensen die niet meer werden geholpen. Ra ra waarom dat was? In de schuld sanering zitten en toch weer de Neckermann, Wehkamp, etc. Met zulke mensen zeg ik inderdaad eigen schuld dikke bult, zoekk het maar uit. Iedereen een tweede en zelfs een derde kans geen enkel probleem, daarna houd het toch echt op.

• axel

Frederik D Schreef:

——————————————————-

(of beter: ik heb een

> hypotheek gegeven).

Aardig van je dat je een hypotheek gegeven hebt, zullen ze wel blij mee geweest zijn. (tu)

• Frederik D

De bank neemt hypotheek en jij geeft hypotheek. Dat is correct taalgebruik.

Laat mij een citaat geven.

——————————–

Let op het verschil tussen hypotheek geven en hypotheek nemen. Bij het hypotheek geven sluit de koper van een huis een lening af bij de bank en geeft daarvoor het huis als onderpand in hypotheek. De nieuwe bewoner is juridisch eigenaar van een huis dat met een hypotheek bezwaard is. Hij is de hypotheekgever. Hypotheek nemen: de bankinstelling of verzekeraar heeft geld uitgeleend en neemt als onderpand het onroerend goed als zekerheid voor de schuld. Daarmee is de bank of verzekeraar de hypotheeknemer. De bank verstrekt dus geen hypotheek maar een lening.

————————–

http://apps.nrc.nl/stijlboek/hypotheek-geven-hypotheek-nemen

Jawel, taal is nog niet zo eenvoudig. Maar de verleden tijd van zweefvliegen is wel eenvoudig: zweefvliegde. Analoog aan stofzuigen, stofzuigde.

• axel

Het is nu min 10.3 hier dat vind ik ietsjes belangrijker. :D

• Frederik D

Ik hoop dat je binnen zit. :)

• Frederik D

Sommige mensen zijn echt koopziek.

• axel

Ja anders kan ik niet naar Tussen Kunst en Kitsch kijken. ;)

• Frederik D

Heb ik ook gezien, tenminste stukjes ervan. Hoeveel waard was dat schilderij van die Van Veen (Karel?) (hij schilderde ook een staatsieportret van koningin Wilhelmina)? Want ik miste de prijs.

(Staatsieportret, statiegeld)

• axel

Ik dacht € 4000,- als ik me goed herinner. ;)