.
Mooi, ik heb het ook niet zo op die gefokte katten, ze tonen meestal meer problemen dan de doodgewone huis en tuinkatten.
Goed, een verhaaltje uit Amsterdam 20 jaar terug.
Een van onze huiskatten Sherry was tussen wal en schip gevallen.
Mijn vriendin toen, en nu mijn levenspartner woonde op een woonboot tegenover de markthallen, vrije uitzicht op een mooi stukje natuur want ze had de laatste ark op een rijtje. Poes Sherry was beklemd geraakt tussen de ark en de kade en haar onderlichaam drijfnat. Krijsen hoorden we haar, direct de dierenambulance gebeld en die waren er in een mum van tijd aanwezig om de poes op het droge te reanimeren, ze was onderkoeld en het was 21:00 's avonds.
Angélique is in de dierenambulance meegereden naar de eerste dierenarts in Amsterdam Noord, onderweg sloot een politiewagen zich vooruit om met laaiende sirenes de weg vrij te waren van verkeer. De linkerbaan van de Ijtunnel was met een rode kruis zelfs vrij gezet van verkeer.
De poes heeft het overleefd.
Uit dankbaarheid is Angélique nog steeds donnateur van de dierenambulance Amsterdam.
En hier in Oost Brabant waar we nu wonen hebben we geen asiel maar wel een breede klantenkring….
En het verhaal over jouw huiskatten, ik kan mij dat levensgoed inleven want hoef daarvoor maar het gedrag van onze eigen huiskatten na te gaan : precies hetzelfde probleem. Aagje eet uit alle bakjes, het is haar niet af te leren en het is haar ook aan der gewicht aan te zien. Maar moeten de anderen daarom afgestraft worden door minder eten te krijgen? nee dus.
Mijn passie voor katten is ontstaan door mijn vriendin, van thuisuit hadden we géén dieren.
Beiden hadden een goede baan in het bedrijfsleven maar er bestaat meer tussen hemel en aarde, we hebben de boel omgegooid om een ander leven te beginnen en daarin zijn we geslaagd want we hebben het nog steeds naar de zin al word ik een dagje ouder;)
Wij hebben ooit een op het gezicht nietszeggende kat gehad, liep als een sloddervos, was onelegant maar had o zo'n lief karakter dat wij niet meer zagen dat ie lelijk was.
Een van onze zeven katten is een cypers afkomstig uit Zimbabwe, een etterbakje die vaak verkouden is en zeer jaloers op de anderen; je zou hem soms achter het behang willen plakken maar hij kan ook soms aandoenlijk zijn…
Gelukt.(tu)
Doet mij denken heel lang geleden dat mijn grote liefde ( kater Poelie ) een gebrade kippepoot die ik van een kennis kreeg, en die ik wilde oppeuzelen als mijn dochter in bed lag, van mij stal, en ik dat niet nam en hem achter na ging en het uit zijn bek trok, en als nog verder heb opgepeuzeld samen met mijn geliefde kat.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?