In staatsrechtelijke zin is een burger een lid van de bevolking van een staat of bijvoorbeeld een gemeente; meer specifiek gaat het over zijn of haar rechtsverhouding tot een overheidsorganisatie.
Wij wonen allemaal in gemeentes dus burgers .
Ik liet het stukje zien geschreven door wie ook ( krant) of een andere . dat ze daar mensen tegen hun hoofd er mee kunnen stoten . je moet uitkijken in het land hoe je burgers noemt . En B en A in hun plaatsen zijn het ook burgers. . gemeente hebben burgers daar kom je niet onder uit . Gemeentes praten niet over ,, gewone mensen,, wij heette burgers . Dus als de krant zo,n fout maakt . weg er mee . die moeten eerst eens leren schrijven hoe het hoort . …..En ik vermoed dat de krant dat zo zegt . Het hof praat niet over ,, gewone mensen,, hun zeggen mensen of over burgers.
in principe zijn we. (en iedereen woont in een gemeente) . ook de koningin . zijn we burgers . En ja de een is wat geleerder dan de ander . Maar dan ga je toch niet tegen een burger zeggen . jij bent de gewone mens?? zo heyyy dat is even discriminerend . Met andere woorden jij bent minder waard . Je bent niks minder waard in het land alleen de een is wat meer geleerder dan de ander.En van mij is ook iedereen het zelfde . daarom moet men in de krant of wie ook toch uitkijken . want 2 woordjes,, gewone mensen ,, kunnen toch anders overkomen . En er zullen mensen zijn die zich aangesproken voelt . Of ze doen het zonder erg kan ook nog . Daarom schreef ik al . als ze het tegen mij zullen zeggen vraag ik gelijk . hoe ziet uw of jij net wie het is je zelf . Laat ze maar even denken dan . …..
¥ Lotje ¥ Schreef:
——————————————————-
> in principe zijn we. (en iedereen woont in een
> gemeente) . ook de koningin . zijn we burgers . En
> ja de een is wat geleerder dan de ander . Maar dan
> ga je toch niet tegen een burger zeggen . jij bent
> de gewone mens?? zo heyyy dat is even
> discriminerend . Met andere woorden jij bent
> minder waard . Je bent niks minder waard in het
> land alleen de een is wat meer geleerder dan de
> ander.En van mij is ook iedereen het zelfde .
> daarom moet men in de krant of wie ook toch
> uitkijken . want 2 woordjes,, gewone mensen ,,
> kunnen toch anders overkomen daarom staat het tussen aanhalingstekens!! Of ken je daar de betekenis niet van, dan moet je dat zeggen.. En er zullen mensen
> zijn die zich aangesproken voelt . Of ze doen het
> zonder erg kan ook nog . Daarom schreef ik al .
> als ze het tegen mij zullen zeggen vraag ik gelijk
> . hoe ziet uw of jij net wie het is je zelf . Laat
> ze maar even denken dan . …..
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?