gewone mensen

• ¥ Lotje ­­¥

In staatsrechtelijke zin is een burger een lid van de bevolking van een staat of bijvoorbeeld een gemeente; meer specifiek gaat het over zijn of haar rechtsverhouding tot een overheidsorganisatie.

Wij wonen allemaal in gemeentes dus burgers .

• ¥ Lotje ­­¥

Ik liet het stukje zien geschreven door wie ook ( krant) of een andere . dat ze daar mensen tegen hun hoofd er mee kunnen stoten . je moet uitkijken in het land hoe je burgers noemt . En B en A in hun plaatsen zijn het ook burgers. . gemeente hebben burgers daar kom je niet onder uit . Gemeentes praten niet over ,, gewone mensen,, wij heette burgers . Dus als de krant zo,n fout maakt . weg er mee . die moeten eerst eens leren schrijven hoe het hoort . …..En ik vermoed dat de krant dat zo zegt . Het hof praat niet over ,, gewone mensen,, hun zeggen mensen of over burgers.

• Channah

.

• Channah

.

• Otis

Wij zijn allemaal burgers, maar je hebt “gewone” burgers en zeg maar “ongewone” burgers ( de klasse) maar het zijn allemaal burgers. Zoals je gewone auto's hebt en hele bijzondere auto's, maar het blijven allemaal auto's. Als je nu nog niet snapt pfffffff

• ¥ Lotje ­­¥

in principe zijn we. (en iedereen woont in een gemeente) . ook de koningin . zijn we burgers . En ja de een is wat geleerder dan de ander . Maar dan ga je toch niet tegen een burger zeggen . jij bent de gewone mens?? zo heyyy dat is even discriminerend . Met andere woorden jij bent minder waard . Je bent niks minder waard in het land alleen de een is wat meer geleerder dan de ander.En van mij is ook iedereen het zelfde . daarom moet men in de krant of wie ook toch uitkijken . want 2 woordjes,, gewone mensen ,, kunnen toch anders overkomen . En er zullen mensen zijn die zich aangesproken voelt . Of ze doen het zonder erg kan ook nog . Daarom schreef ik al . als ze het tegen mij zullen zeggen vraag ik gelijk . hoe ziet uw of jij net wie het is je zelf . Laat ze maar even denken dan . …..

• ¥ Lotje ­­¥

burgers meer niet . gewone mensen er tussen uit of . mensen .

• Otis

¥ Lotje ­­¥ Schreef:

——————————————————-

> in principe zijn we. (en iedereen woont in een

> gemeente) . ook de koningin . zijn we burgers . En

> ja de een is wat geleerder dan de ander . Maar dan

> ga je toch niet tegen een burger zeggen . jij bent

> de gewone mens?? zo heyyy dat is even

> discriminerend . Met andere woorden jij bent

> minder waard . Je bent niks minder waard in het

> land alleen de een is wat meer geleerder dan de

> ander.En van mij is ook iedereen het zelfde .

> daarom moet men in de krant of wie ook toch

> uitkijken . want 2 woordjes,, gewone mensen ,,

> kunnen toch anders overkomen daarom staat het tussen aanhalingstekens!! Of ken je daar de betekenis niet van, dan moet je dat zeggen.. En er zullen mensen

> zijn die zich aangesproken voelt . Of ze doen het

> zonder erg kan ook nog . Daarom schreef ik al .

> als ze het tegen mij zullen zeggen vraag ik gelijk

> . hoe ziet uw of jij net wie het is je zelf . Laat

> ze maar even denken dan . …..

• ¥ Lotje ­­¥

Je zegt het zelf al . burgers ja . En onder de burgers heb je geleerde en minder geleerde en het blijven allemaal burgers . Dus weg met dat buitenaardse van ,, gewone mensen,, .

We zijn mensen of burgers . .

• ¥ Lotje ­­¥

ja dat weet ik wel maar een mens leest wel ,, gewone mensen, de letters dus . . maar goed jij mag je gewone mens noemen . ik noem me burger .