Ja, Boris, als je eens begreep wat ik mis.
O, ja, ik bewaar zelfs de houten stokjes van ijsjes om glazuur en acrylverf in kleine potje mee om te roeren, en de grotere roerlatjes die je bv krijgt bij een blik verf gebruik ik voor mijn gietklei om borden en schalen mee te gieten. Maar ik houd niet van rotzooi, dus al mij gereedschapjes , kwasten en andere toestanden , staat overzichtelijk in glazen potten, liggen doosjes en houten bakken, die ik dus ook spaar. Ik heb mijn zolder ingericht als atelier en werk met klei, en dan kun je alles gebruiken.
De inhoud van mijn knopendoos heb ik ooit eens gesorteerd, op afmeting en kleur, gewone en bijzondere knopen en in mooie glazen potten gedaan.
Toen we acht jaar geleden gingen verhuizen heb ik ze aan een kennis die knopen spaarde gegeven.
Ook heb ik haar mijn poppenhuis dat mijn man had gebouwd en wat we samen hadden gemeubileerd gegeven, onder voorwaarde dat ze alles terug zou geven als ze er geen plaats meer voor zou hebben. Alleen als ik dood zou zijn was het helemaal van haar. Ik wilde niet dat het zou worden verkocht. Daar ging ze mee akkoord. Ze was vijf en twintig jaar jonger dan ik. Ze was een heel enthousiast miniaturiste en heeft prachtige dingen gemaakt.
Een paar jaar geleden is zij echter vrij plotseling overleden. Het poppenhuis heb ik terug, maar de inboedel en andere spullen wil de echtgenoot niet teruggeven. Waarom niet? Geen idee. Ik heb de man niet verder lastiggevallen, vond het erg genoeg voor hem dat hij zijn vrouw had verloren.
Het huis heeft mijn man weer opgeknapt (was erg verwaarloosd) en samen hebben we het weer helemaal ingericht, niets gekocht. We hebben weer ouderwets gezaagd, getimmerd, geknipt, geplakt, gestoffeerd, allemaal met afvalspullen.
Alleen mijn knopen zou ik graag terug willen hebben, maar daar is geen kijk op.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?