Kennedy

• Frederik D

Volgens sommigen waren er meerdere schutters. Maar na bestudering van nogal veel sites moet ik toch concluderen dat er maar één schutter was, namelijk Lee Harvey Oswald. De wonden van Kennedy wijzen op één schutter. Zo ook de bewegingen van Kennedy op de zogeheten Zapruderfilm. Bovendien is het nogal moeilijk, zacht gezegd, om tegelijk te schieten.

Schoot Oswald in opdracht van anderen Kennedy dood? Het is misschien mogelijk dat Oswald in opdracht handelde. Maar er zijn hiervoor geen aanwijzingen, laat staan bewijzen.

Omdat er geen aanwijzingen zijn dat Oswald in opdracht van anderen handelde, en omdat er dus geen enkel idee is wie die eventuele anderen waren, zijn er een groot aantal complottheorieën verzonnen die elk wat anders beweren en elkaar dus lelijk tegenspreken. Volgens enkelen zat Kennedy er zelf achter. De moord was een soort zelfmoord. Kennedy had Oswald ingehuurd om hem, Kennedy, te vermoorden. Zo kun je dus van alles verzinnen. Bijvoorbeeld dat de Paus achter de moord zat. Of de broer van Kennedy. Of prins Bernhard.

Maar waag het de complotgelovigen tegen te spreken. Dan deinzen ze voor niets terug.

• ¥ Lotje ­­¥

Volgens mij is dat nooit ,,precies,,helemaal goed opgelost.Die moord.

• Frederik D

Volgens mij is het wel duidelijk wie de dader was, namelijk Lee Harvey Oswald. De kogels kwamen uit zijn geweer. En hij was op de plaats waarvandaan geschoten werd.

Handelde hij alleen of in opdracht? Veel wijst er toch op dat hij alleen handelde. Eerder in 1963 probeerde hij iemand anders te vermoorden. En net na de dood van Kennedy schoot hij een agent dood. Hij was gewelddadig en eigenwijs. En dat duidt er niet op dat hij een professionele huurmoordenaar was. Voorts zijn er geen echte aanwijzingen dat hij in opdracht handelde. Zo is er geen voorschot gevonden van het moordenaarsloon.

Maar ik laat het hierbij wat betreft de analyse. Er zijn duizenden, duizenden pagina's aan deze kwestie verschenen. Een nuchtere samenvatting van deze kwestie bedraagt al 1600 pagina's.

Laten we het hebben over Jacqueline Kennedy. Hoe kwam zij bij jou over? Of was je niet in haar geïnteresseerd?

• ¥ Lotje ­­¥

ja kwam wel redelijk over bij mij . alleen later toen ze hertrouwde niet zo: ik had zo van : van de ene rijke man naar de andere waar ze mee trouwde.Het kwam zo over van ik zoek de rijke op.;)

• Frederik D

Zo kwam het bij mij ook over. Maar ze scheidde weer snel van die Onasis, meen ik.

• Channah

.

• Channah

.

• ¥ Lotje ­­¥

nee uit liefde . En dat had ik in haar inzicht niet. . Net zoals Frederik D zegt . ze was ook weer gescheiden . En denk . die man had zijn ,,centen, wel goed vast staan en aan wie …Zodoende kwam het bij mij over van . ze doet het voor het geld….

• Gonnie

Het kwam in die tijd nogal teleurstellend over dat zij Onassis nam als man, want Onassis was wel een heel ander soort man dan Kennedy was.

Vele vonden het een afgang.

• Douce.

Officieel zijn ze nooit gescheiden, al was Onassis hiermee bezig. Zij werd bij zijn overlijden zijn weduwe en kreeg nog een aardige som geld mee. In verhouding tot zijn vermogen echter een grijpstuiver.

In de onderstaande link kun je het hele verhaal nog eens nalezen.

Overigens is de operazangeres Maria Callas de grote liefde geweest van Onassis v.v.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Jacqueline_Kennedy_Onassis

Douce