Geen medelijden mee.

• Itheka

Ik kan me voorstellen dat je een beetje huiverig bent om de politie te bellen als het zulke rare figuren zijn.

Toch zou ik het doen, volgens mij noemt de politie je naam niet.

• dick

http://www.nu.nl/binnenland/3663741/meerderheid-wil-vuurwerkverbod-particulieren.html

• Boris

http://www.telegraaf.nl/binnenland/22172568/__33.000_klachten_vuurwerk__.html

• ¥ Lotje ­­¥

Vuurwerkbranche tevreden na dag 1

Update: zaterdag 28 dec 2013, 23:36

Verkopers van vuurwerk zijn tevreden over de omzet op de eerste dag dat er vuurwerk mocht worden ingeslagen. Ze verwachten net als in 2012 voor65 miljoen euro aan vuurwerk te verkopen.schandalig gewoon zoveel mensen leven in armoede ……..

De omzet op de eerste dag viel tien procent hoger uit dan vorig jaar, zei een woordvoerder van de branche. Ook maandag en dinsdag kan nog vuurwerk worden gekocht.

Het vuurwerk mag niet worden afgestoken voor oudejaarsdag 10.00 uur. Bij het online meldpunt vuurwerkoverlast. nl zijn inmiddels ruim 18.000 klachten binnengekomen.

• Boris

Inmiddels al ruim 33.000 meldingen.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3569265/2013/12/29/Al-ruim-33-000-meldingen-van-vuurwerkoverlast.dhtml

• Nicole

Klopt, als je zegt dat je naam niet bekend mag worden (en bij vuurwerkoverlast melding noemen ze sowieso je naam niet) doen ze dat ook niet.

Ik heb vandaag ook gebeld, de hondjes worden er helemaal gek van, zitten strak tegen mijn benen aan en willen niet meer naar buiten om uitgelaten te worden.

Het is nu eindelijk stil hier ……. alleen voor hoe lang? Ik bel zo weer als ze gaan beginnen, oudejaarsavond is voor die 2 al erg genoeg om er de rest van het jaar een trauma aan over te houden.

• Nicole

Hoeveel mensen zouden daarvan niet meer wekelijks naar de voedselbank hoeven gaan?

• Nicole

33.001

Ik heb ook gebeld :)

• Douce.

Dat is wel zo, maar het staat een mens vrij om z'n eigen keuzes te maken.

Zelfs de keuzes die achteraf niet ten voordele hebben gewerkt.

Het staat mensen zelfs vrij om zo te leven dat de schulden om hun oren vliegen…..en dan naar de gesponsorde voedselbank te gaan en het de schuldsanering te laten regelen dat hun schulden door diverse instanties worden kwijtgescholden (wie betaalt dat? juist…..)

Het loont veel mensen kennelijk om asociaal te zijn, uiteraard geldt dat niet voor iedereen. Dat laatste wil ik wel sterk benadrukken.

Douce

• Nicole

Hier ga ik even flink tegenin want niet alle mensen komen (zoals je al zei) in de schulden door hun eigen toedoen van lenen e.d. Ik ben veel bezig met mensen die moeten leven van de voedselbank (er komt zelfs een stuk in de krant eind van de week waarvoor ik geïnterviewd ben) en er zijn er heel veel die erin gekomen zijn door misstanden van gemeente, overheid, scheiding en verkoop van huis met grote restschuld en daardoor zo goed als dakloos geworden. Het interesseert mij helemaal niet waarom mensen hierin gekomen zijn, wat mij interesseert is dat ze NU hulp nodig hebben en vanuit een christelijk oogpunt (Jesaja 58:7) help ik deze mensen zo goed als ik kan, samen met een een hoop andere mensen die er net zo over denken als ik. We hebben voor deze gezinnen en alleenstaanden mooie extra Kertsspakketten kunnen samenstellen met gezond en vitaminerijk voedsel zoals verse groenten, fruit en vlees, aardappelen en een hoop andere dingen die ze een onvergetelijke Kerst heeft bezorgd. Voor al hun kinderen hadden we cadeautjes voor onder de boom.

Heb je ooit wel eens gezien wat er bij de VB hier uitgedeeld wordt? Ik wel, vaak en je zou er van gaan janken als jij hiervan je kinderen eten zou moeten geven. Ten eerste is het onmogelijk omdat het nooit voldoende is voor een week, ten tweede is veel aan groenten en fruit verrot en beschimmeld en kan het zo de kliko in, brood kan je iemand een gat mee in zijn kop slaan of ziet al groen :( Vlees en vleeswaren krijgen ze nooit en de zuivel die ze vorige week hadden gekregen, daarvan hebben een aantal gezinnen (het was al over de datum en er waren erbij die het meteen weggegooid hebben) die het wel gegeten hebben voedselvergiftiging gehad, leuk zo een paar dagen voor de Kerst :(

Ik en de mensen die mij hierbij geholpen hebben hadden zelf liever minder aan onze sjieke en overvloedige Kerstdis (die ik niet eens heb gehad gelukkig want ik houd niet van overdaad en luxe) dan dat we hadden moeten weten waarvan zij met de Kerst van moesten eten, voor zover er nog wat eetbaars (op snoepgoed, jawel 15 kilo pepernoten en 15 chocoladeletters en 10 halve liters energydrank, altijd leuk met een gezin met kinderen) op tafel had kunnen komen.

Als iedereen maar aan zichzelf denkt in deze maatschappij dan zou het er helemaal niet best voor staan voor deze mensen.