Geen medelijden mee.

• Nicole

Ook voor al deze gezinnen die we hebben kunnen helpen hebben we een sponsorgezin gevonden die ze de rest van het jaar bij staat met extra voedingsmiddelen zoals brood, kaas, vlees, vleeswaren, groenten, aardappelen, fruit en melk. Allemaal producten die zo hard nodig zijn voor en groei en ontwikkeling van hun (schoolgaande) kinderen of ouderen die hier niet van buiten kunnen om goed te kunnen functioneren op school of waar ze dan ook zijn.

• axel

http://www.food-info.net/nl/qa/qa-saf80.htm

• Nicole

Als het gekoeld staat wel, niet als het al vanaf ‘s morgenvroeg in de kratten gepakt wordt en ’s middags om 4 uur opgehaald wordt en zo worden mensen dus doodziek.

• ¥ Lotje ­­¥

ik vind gedeeltelijk waar . Onze dochter werk in haar vrije tijd ook bij de voedselbank als vrijwilliger. . En er is een hoop mensen die daar komen . Kon ik eerst ook niet geloven ( in dit land) maar ze verteld het een en ander wel eens . Wat ik weg wil doen geef ik ook aan de voedselbank . Onze dochter zegt altijd laat het eerst even zien dan kan ik zien wat wel mee kan en wat niet . Ook kleren en zo .Ik krijg ook meer waardering over de voedselbank . Maar…………..ik zie ook de andere kant en daar moeten ze wat aan doen vind ik

Heb het al eens geschreven . ik ken iemand die ga ook naar de voedselbank . maar. als ze groente , fruit en dergelijken krijg . Heel haar diepvries zit al vol zei ze eens . Zij maak dan salades, en verkoop dat . Kijk dat kan niet vind ik . En daar moeten ze(de voedselbank) eens op gaan letten. Ze rijd ook een nieuwe auto . Dan vraag ik me af hoe kom jij ,, bij,, de voedselbank . ?? Ze komt naar de voedselbank weer met een oud autootje . Klopt toch niet……..

• axel

Er zijn zelfs parkeerproblemen met de auto bij de voedselbank, zo slecht hebben we het:

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1239453

Kijk op 9 min.45.

• Nicole

Niet alles is wat het lijkt bij mensen Lotje en ik weet dat er ook misstanden zijn in deze “wereld” zowel van de kant van de ontvangers als van de gevers.

De VB hier wil niets aannemen van particulieren, geen voedsel, geen kleding en geen speelgoed en dat stuit me behoorlijk tegen de borst, als het nou overvloedige pakketten zouden zijn met goede etenswaren zeg ik, ok jullie zorgen zelf al genoeg voor de mensen maar dat is het helaas niet en dat is zo jammer. Veel mensen willen graag doneren maar krijgen de kans niet. Zo ook met de kleding, de mensen mogen hier eens in de 2 a 3 maanden kleding uitzoeken maar het valt van ellende uit elkaar, vol gaten en is smerig. Dan zeg ik, neem aan wat goed is en verdeel dat onder de mensen, zo ook met speelgoed.

Ik heb er geen moeite mee als mensen zoveel krijgen dat ze het niet op kunnen en het uitdelen aan anderen. Begin van deze maand kregen de mensen in 2 weken tijd 10 bloemkolen en 10 kilo spruiten, zowaar een keer niet beschimmeld en bedorven (wat niet zo vaak voor komt) en dan is het logisch dat dat niet allemaal in te vriezen is, laat staan weken achter elkaar te eten, het komt je neus uit. Gezinnen hier ruilen dan onderling of geven hier wat van weg en daar is niets mis mee, daarbij heeft niet iedereen zo'n grote vriezer dat ze het kunnen invriezen.

Ik werk zelf niet voor de voedselbank maar help mensen die ervan moeten leven met extra's, aangeboden door vrijwilligers en veelal komt dat allemaal van de kerk of van mensen die zelf bij de voedselbank lopen en dan heb ik het over kleding (meestal voor kinderen) die mij dan vragen weet jij er iemand voor. Mensen die armoede kennen of hebben gekend zijn veel eerder in staat te geven en te delen dat is me ondertussen wel duidelijk geworden.

Hier het pakket voor een gezin van 6 personen, afgelopen december en ik ben er zelf bij geweest toen het opgehaald moest worden:

3 kilo tomaten (ontdooid uit de vriezer, dus snot)

3 kilo spruiten

1 bloemkool

1 paprika

2 broden (keihard)

10 zakken pepernoten

15 chocolade letters

speculaaspop

en 3 doosjes met die soort dextro snoepjes

3 zakjes chip

Hiervan kan je geen 4 kinderen fatsoenlijk te eten geven en dit is dus hier de VB #doetmepijntewetenentezien

• Nicole

Hier willen ze niet eens meer naar buiten en als ze al buiten zijn met veel pijn en moeite, staart tussen de poten, niets doen en de huiskamer gebruiken als openbaar toilet :( Gelukkig zijn het kleine hondjes en hebben we parket dus voor die twee dagen is het te doen maar leuk voor de hondjes is anders, ze zitten dichter tegen me aan dan mijn eigen schaduw :)

• Nicole

Ook ik parkeer mijn luxe mooie grote auto daar om mensen te helpen hun pakket op te halen, zo komen de praatjes de wereld in.

Verdiep je eerst eens in de mensen en hun noden die hiervan moeten leven voordat je met links komt om mijn postings onderuit te halen, dit is zo zwak.

Je hebt er geen idee van als je er niets mee te maken hebt en alleen aan de zijlijn staat te kijken, te becommentariseren en erop te kotsen.

Ook jij kan ooit hiervan gebruik moeten gaan maken, vergeet dat nooit

• Douce.

Denk je nu werkelijk dat ik iets zeg wat niet gecheckt is?

Ik praat niet zomaar uit mijn nek, ik help mensen die het echt nodig hebben.

De rest, die misbruik maakt, kan de pot op.

Hoe het werkt weet ik en heb mijn conclusies getrokken.

Heeft niets te maken met aan jezelf denken, ahw ik aan mezelf moet denken om ook nog een belegde boterham te krijgen. Maar…dat terzijde.

Douce

• axel

Nicole Schreef:

——————————————————-

> Ook ik parkeer mijn luxe mooie grote auto daar om

> mensen te helpen hun pakket op te halen, zo komen

> de praatjes de wereld in.

> Verdiep je eerst eens in de mensen en hun noden

> die hiervan moeten leven voordat je met links komt

> om mijn postings onderuit te halen, dit is zo

> zwak.

Sorry hoor voor je weer met bijbelteksten gaat strooien, ik probeer niemand onderuit te halen maar bekijk alle problemen van alle kanten en ben niet blind voor de keerzijde maar als klanten met auto's komen begrijp ik er niks van, een auto is het duurste wat er maar is in een huishouden dus dat kan het eerst de deur uit plus het roken.

En ik weet echt waar ik over praat dus schuif me geen flauwe kul in de schoenen en ik heb daar gelukkig geen teksten van een ander voor nodig.

Prettige jaarwisseling. :)-D