Top 2000 aller tijden.

• Frederik D

Ik snap het niet. Als je Queen zo goed vindt, dan koop je toch een CD van ze in plaats van 2000 nummers af te luisteren totdat ze eindelijk bij nummer één zijn. Of je gaat naar Youtube. Laat maar. Scepsis over de Top Tweeduizend hoort niet hier maar op het scepticismeprikbord. Daar worden heilige huisjes onder handen genomen zoals Sancta Pax Viridis.

• Frederik D

Alleen Sultans of Swing vind ik iets te pruimen en dan nog alleen in de korte versie.

• axel

Wat de nummer 1 wordt zal me een rot zorg zijn die tijd is voorbij denk ik dan. Vroeger in mijn tienertijd rende ik elke week naar de platenzaak voor de Veronica top 40 of later de Radio Noordzee Top 50. Een gedrukt exemplaar moest en zou je in je bezit hebben. Bij ons was DE zaak radio Modern en Simonis, vaak genoemd in de helaas nu weer afgelopen serie “Toen was geluk nog heel gewoon”.

En niet te vergeten de enorme platenafdeling van Ter Meulen die er helaas ook niet meer is.

Hier nog een leuke clip met Simon Stokvis:

http://www.youtube.com/watch?v=1MX4_ozmDWk

• Boris

Smaken verschillen.

• dick

http://www.youtube.com/watch?v=nsEBq0iGqN8&list=TLqLTA41gXLvt85v_qyPKHUG2BNsLBi1oD(:D

• Boris

Die staat niet in de top 2000.

• axel

Boris Schreef:

——————————————————-

> Die staat niet in de top 2000.

Nee dat klopt maar bij deze top 2000 op deze dagen komen die oude platengedachten weer boven drijven. Er zijn niet veel platenzaken meer, ik weet er alleen nog 1 op het Spui in Den Haag en hier op de Binnenweg.

• Frederik D

Maar kun je mij uitleggen wat jou boeit in die muziek? Welk samenspel van welke elementen neigt naar knap? Welke delen vind je minder boeiend?

• Boris

Op die manier ben ik niet met muziek bezig.

Muziek is emotie.

• Frederik D

Leuk. :)

Wie is de tekstschrijver? Best wel goede tekst. Vergelijk hem maar eens met die bagger van het koningslied. En wie is die schone naast vriendje Stokvis?

O ja, vroeger haalde ik ook de top veertig. Maar niet in Rotterdam. Maar op mijn twintigste interesseerde me de popmuziek al een heel stuk minder. En nu weet ik niet wie de muzikale helden van het moment zijn. Mijn laatste pop CD was een CD van Nirvana.

Ik vind de Dire Straits nogal new agerig klinken. Weinig structuur, veel brij. Op zich is die Knopfer een goede gitarist. Maar ik mis bij hem de architectuur.