plastic

• ¥ Lotje ­­¥

Hier is het nu zo…

Dat als je plastic heeft, dat je normaal in doorzichtige zakken op straat zet . Nu in kan leveren in winkels , en dat je daar geld voor krijgt , per zoveel kilo.

Je levert dat in b.v jumbo doet ook mee, Je krijg bij de kassa dat geld wat het waard is ,plus een nieuwe zak . Men wil dat een half jaar aanzien…..ga dat nog beter dan het op straat zetten , dan ga dat op straat zetten met de tijd er af.. Ook blikjes kan je inleveren ,maar ook in doorzichtige zakken.

• Axel

Ik mag hopen dat ze daar speciaal personeel voor hebben of anders plastic handschoenen aan doen om het aan te pakken anders is het maar een onhygienische toestand. Dit gaat vast mislukken of ze moeten werklozen inzetten dan heeft het nog nut.

• ¥ Lotje ­­¥

Die zakken moet je zelf ergens in doen bij de winkels . Is een soort weegschaal . Dan komt er een bonnetje uit . ,is mij verteld . Net zoals je flessen inlevert . Dat verrekent men bij de kassa . Ze trekken het er af bij je boodschappen of je kan het contant krijgen.

• Axel

(tu)

• CU

Trek even die nul van je plaatsingsdatum af. :D

• ¥ Lotje ­­¥

Dat bonnetje moet je inleveren . dus wat moet ik aftrekken ??

Je weegt dat plastic en/of blikjes . Er komt een bonnetje uit met wat je terug krijgt zoals bij de flessen. En dat bonnetje moet je bij de kassa inleveren . Dat bonnetje krijg je niet mee naar huis.

Of wat bedoel je?

• Douce.

Nou kom op Lotje, als je er een “0” afhaalt, dan is het 1 april toch?X(

Douce

• Axel

X(

• ¥ Lotje ­­¥

oja hahah snapt het nu:D

CU geloofd het niet maar is echt waar hoor . Ze stonden hier op de markt met een kraam en die plastieken zakken. En ze deden het netjes uitleggen. . De bedoeling is natuurlijk dat mensen plastic gaan scheiden . Ik doe dat al. En als je er geld voor krijgt is dat aantrekkelijk natuurlijk . Ik zei nog ik zet het op die dagen dat het opgehaald wordt buiten . . Als dat goed loopt met de winkels waar je plastic inlevert, zei hij, Ga dat ophalen met de tijd er af.

• CU

Hier bij ons scheiden we het plastic ook en verzamelen het in speciale plastic zakken die je gratis op speciale afhaalpunten kan afhalen. Elke 14 dagen is er plasticophaaldag. De zak hang ik vast aan een haak die ik in een boom voor het huis heb gedraaid. Anders waaien de zakken weg.