plastic

• ¥ Lotje ­­¥

Ben ik nou zo onduidelijk?

Cu;

Hier bij ons scheiden we het plastic ook en verzamelen het in speciale plastic zakken die je gratis op speciale afhaalpunten kan afhalen. Elke 14 dagen is er plasticophaaldag.

ja dat is bij ons ook . Maar nu komen ze met dat systeem aanzetten om in te leveren bij de winkels en je krijgt er dan geld voor .:D Het is een proef denk ik . En die man zei : Als dat goed loopt, dus in de winkels met dat plastic dan ga die ophaaldagen er af . als een gemeente het ga doen …. en het gaat goed, waait dat zo over naar andere gemeentes.

• CU

Als je er voor betaald krijg , dan gaat het zeker naar gewicht. Dat is fraudegevoelig. Plastic potjes en flesjes vullen met water voordat ze in de zak gaan is dan lucratief.

• ¥ Lotje ­­¥

het ga per gewicht ja .

Ja je zegt zoiets … dat zou kunnen . Maar als je bij de flessen een fles induwt met een deuk ga tie piepen . Misschien dat bij dat plastic als er in potjes water zit misschien ook wel. .

Zou wel een vreemd gezicht zijn . Je ga naar de supermarkt om boodschappen en je ziet mensen straks met zakken plastic de winkel binnen gaan haha ….:D

• Terry Bell

Er zijn veel leukere dingen te doen met lege plastic flessen ! :

• ¥ Lotje ­­¥

Zo heb ik in de vrouwenbond een krans gemaakt met plastic zakjes . kan je b.v buiten op je tuintafel leggen met in het midden een bloemenvaas of kaars .:)hadden ze ook van internet afgehaald . In Spanje heb ik wel eens een hoedje gekocht gemaakt van plastic zakken die je je b.v o.a bij de bakker krijg . die knippen ze dan in hele dunne reepjes . Men doe die reepjes in een verfbadje . en maken er een hoedje van . . heel grappig . Wat je met afval al niet kan maken . Zo zag ik ook hier ergens voor het raam een konijntje staan. Gemaakt van een boom die gekapt was . Daar heeft men van de stam plakken van gezaagd van ongeveer 3 cm dik . De een wat groter de andere wat kleiner . En zo aan elkaar gemaakt . de oortjes waren ook uitgezaagd van die stam . Dus een houten konijntje . gemaakt van afval hout.

Die flessen zijn ook heel leuk :)

• ¥ Lotje ­­¥

Kijk hier heb je zo,n krans . Ik heb een witte met rood er ingemaakt .

http://www.welke.nl/photo/margot1972/Leuke-krans-van-plastic-zakjes-Duidelijke-uitleg-op-de-site.1383926738

• Axel

Wij hebben met de Pasen een grote rollade gemaakt van rundvlees maar je hebt ze ook van Kipppenvlees.

Wat ze al niet verzinnen tegenwoordig. X( ;)

• Nicole

Als je er nog kerstlichtjes met een batterijtje doorheen vlecht heb je kerstkrans

• bigi poika

Is dit op een FC Barcelona fan deur ?

• ¥ Lotje ­­¥

De vlaggen van Spaanse deelgebieden zijn verschillend :D

Ik heb het in rood wit . hahah paste hier in m,n tuin het beste bij ;)