.
35 jaar geleden.. Dan zul je het niet gemakkelijk hebben gehad, met uit te leggen. Ik vind het nu al irritant, dat ik steeds maar weer moet verklaren, waarom ik bepaalde dingen niet eet. Bijvoorbeeld waarom ik geen brood, pasta ed eet. En dan steeds maar horen, dat het vast niet gezond kan zijn. Als ik vertel dat ik allergisch ben voor de verkeerde koolhydraten en lactose, zegt men dat het komt, omdat ik die geschrapt heb. Ik heb me nog nooit eerder zo gezond gevoeld. Ben van alle darm en maagklachten af.
Het meest stomme was, dat ik afgelopen jaar voor ons jaarlijkse familiedinertje moest uitleggen waarom ik juist niet naar een sushi restaurant wilde. Vis en rijst is toch zo gezond? Ik kreeg het idee, dat ik alles verpestte, met mijn ‘drang’ naar gezond eten. Ik kon toch wel één keertje…Dat mijn lijf dan heftig zou protesteren, overdreef ik natuurlijk.
Ik eet dus weinig buiten de deur, maar nodig mensen bij mezelf uit en kook dan voor mezelf de goede dingen. Ik maak trouwens voor mijn gezinsleden de gangbare menu's klaar hoor, zou ze geen stamppotten enz willen onthouden.
Channah Schreef:
——————————————————-
> Ja dat is ook zoeits een keertje is toch niet
> zoerg. En dan gaat het bij jou om je gezondheid.
> Bij mij om mij principes, maar ik zou ook weigeren
> om maar ‘een keertje’ vis te eten. Soms kom ik wel
> eens voor verrassigen te staan, zals bij de
> verjaardag van mijn broer in september. Daar komt
> slechts een selectie van de familie en het was in
> de middag. De anderen hadden nog andere
> verplichtignen, en ik niet, dus mijn broer nodigde
> mij uit om met hem, zijn vriendin en zijn dochter
> mee uit eten te gaan. Leuk! Totdat ik de kaart
> kreeg. Echt helemaal geen een vegetarisch gerecht!
> Maar dat hebben we opgelost door te vragen of ze
> een vn de salades wat uitgebreider konden maken,
> en dat leverde een heerlijke maaltijd op.
Heb je gedronken?
Dat laatste is inderdaad heel merkwaardig.
Hoe erg ik het ook vind van die aangspoelde walvis, mijn gedachten gingen vooral uit naar een schietpartij in Connecticut, waarbij zo'n 27 kinderen de dood vonden. Weer een gek die op onschuldige burgers gaat schieten, zoals eerder in Noorwegen.
Een walvis die uit de route raakt en aanspoelt, dat is rot om te zien en een lange doodsstrijd wensen we mens noch dier toe, maar toch zie ik dat als iets onvermijdelijks uit de natuur. Tenzij natuurlijk de mens om een of andere reden de oorzaak is.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?