ben ik nou de enige?

• Channah

.

• johan

Dat gaat niet goed :)

• Channah

.

• johan

We vinden wel wat :)

• axel

Maar je raakt er wel aan gewend, ik bedoel dus die schietpartijen. Op tv is er betrekkelijk weinig nieuws over of ik bekijk de verkeerde zenders en dat zijn enkel publieke.

• johan

Het is uitgebreid in het nieuws geweest, al moet ik zeggen dat ik veel Amerikaanse media in de gaten houdt en op Facebook vrienden heb die in de VS wonen.

Ik denk niet dat je hier aan gewend kunt raken. Een oorlog is erg, zoals Syrie, maar hier hebben we het over een slaperig stadje in vredestijd met een lagere school met een klas vol dode kinderen. En Europa heeft recent hetzelfde meegemaakt in Noorwegen. Er kan overal een gek opstaan die om zich heen begint te schieten.

• Channah

.

• johan

Beelden van het stadje en de school zelf heb ik ook aan mij voorbij laten gaan.

Het moet vreseljk zijn voor ouders om dit mee te maken. Die zijn voor de rest van hun leven getraumatiseerd.

• gerda58

De bultrug Johannes is dood

Vanmorgen vroeg gingen Andre van Gemmert, medewerkers van de Sea Shepherds en Black Fish, en bultrug expert Laura Lauta van Aysma met een snelle boot naar de Razende Bol, om de toestand van de bultrug te inspecteren. Tot hun verdriet troffen ze het dier dood aan. Dat betekende dat voor vandaag geplande reddingsacties moesten worden afgeblazen.

Lenie 't Hart en de medewerkers van Sea Shepherds en Black Fish zijn verbijsterd over de gang van zaken en de geheimzinnigheid rond de dood van de bultrug. Alle toegang tot de Razende Bol was door de noodverordening verboden. Zelfs de schipper van de snelle boot waarmee het team vanmorgen naar de bultrug ging, kreeg een proces verbaal.

Maar ooggetuigen vertelden dat gisteravond mannen in witte pakken door een politieboot bij de walvis waren afgezet. Ze werden bijgelicht door twee helikopters. En ons inspectieteam vond vreemde gaten in de huid van de bultrug.

De verzamelde pers kwam bijeen op een persconferentie, waar vooral de verbijstering over de aanpak van de overheden en de betrokken organisaties aan de orde kwam. Het is duidelijk dat geen van de reddingsorganisaties zal accepteren dat iets dergelijks ooit nog gebeurt. Lenie: “ Het is beschamend dat in Nederland een klein clubje zogenaamde experts een advies kunnen geven waarop beleid wordt gebaseerd dat indruist tegen het gevoel van iedere Nederlander.”

De Zeehondencreche, de Sea Shepherds en Black Fish gaan samen de gebeurtenissen tot de bodem uitzoeken en er via de politiek voor zorgen dat er heldere protocollen komen, waarbij zeker ook de groepen die kiezen voor LEVEN in plaats van dood een heel belangrijke stem krijgen.

Bron: Zeehondencreche Lenie 't Hart

Ik zag de burgemeester van Texel even op de televisie, wat een vreemd verhaal. Zij heeft een dubieuze rol gespeeld. Ik hoop dat de kamervragen wat gaat opleveren. Dit kan en mag niet meer zo gebeuren op last van een ondeskundige burgemeester.

• Sfred+

Ik vegetariër tussen 2300 uur en 0900 uur.