Reisorganisaties doen tripjes op olifantenrug in de ban

• Sfred+

Gepost door: Boris (—.204.218.66, 62.69.166.9)

Datum: 18 augustus 2013 20:25

Een waarschuwing voor dit filmpje had wel even op zijn plaats geweest.

Maar dit is wel de manier waarop in Thailand baby olifantjes tam worden gemaakt zodat ze “gebruikt” kunnen worden in de toeristenindustrie.

Dit zijn toch echt jouw stellige woorden zonder enig nuance of wat dan ook,. Dus daarom nog maar eens de vragen, anders gesteld. Gezien de taal die gesproken wordt, weet jij zeker dat het Thailand is? Zo ja welk deel in Thailand. En weet jij zeker dat het altijd zo er aan toegaat en als het in Thailand is, dat het dan in heel Thailand er zo aan toe gaat en op welke bronnen baseer jij je op? Volgende vraag, in hoeveel olifantenkampen bij jij geweest en een rot vraag, op hoeveel kilometerafstand woon jij van een olifantenkamp? en zie jij dagelijks/wekelijks de olifanten van dat kamp ;)

Graag inhoudelijke antwoorden en geen rookgordijntjes en omheen gepraat. Ik dank u.

• Sfred+

We praten over Thailand, dus wat denk je nu zelf? wat er met overal bedoeld wordt. Ik zal je helpen, overal in Nederland bedoelen ik vast niet….

• Sfred+

Weet je wat zielig is dat door dat beterweters stadse zielige vingertjes honderden gezinnen in de armoede gestort worden in Thailand, die het toch al niet zo breed hebben en moeten leven van de olifanten en toeristen. Wat denk je zelf wat ze met de olifanten doen als de toeristen niet meer komen, je mag 3X raden en ik geef je een gratis hint, nek schot.

Moets eens kijken hoe de wilden paarden in zowel Noord als Zuid Amerika getemd worden.

• Sfred+

En niet begrijpend wat er met de 2000 tamme fantjes in Thailand gaat gebeuren als de toerist niet meer komt.

http://s4.concentra.be/imgpath/000/000/398/418/id398418-120419-klier-cartoon-1-jpg-550x500-n.jpg

• Sfred+

Godsdienst oke, maar we praten hier zeker wel over enge clubjes, die liever hele bevolkingsgroepen aan de geeuwhonger laten liggen, die nu eindelijk uit de ellende komen door de toeristen munten dan dat ze toestaan dat olifanten met mensen op hun rug mogen rondlopen.

Vertel dan ook even hoe die mensen in hun levensonderhoud moet gaan voorzien? en hoe de olifanten verzorgt moeten worden en van welk geld? Graag gewoon antwoorden en geen politiek correct omheen gepraat.

• Boris

Lui die zo met olifanten omgaan als in het filmpje dat ik geplaatst had mogen van mij in heel iets anders gestort worden.

• Sietse 45

Sfred+ Schreef:

——————————————————-

> We praten over Thailand, dus wat denk je nu zelf?

> wat er met overal bedoeld wordt. Ik zal je helpen,

> overal in Nederland bedoelen ik vast niet….

O, jij bedoelen dat andere a ha ikke nu haast begrijpen.

• Sfred+

Dus daarom moet de hele branche maar gestraft worden? en uiteindelijk zo een kleine 2000 olifanten afgeschoten worden. Dat gaan jullie en WSPA maar uit de weg, wat er met de dieren gebeurd als de toerist niet meer komt. Hebben jullie daar een oplossing voor, hoe ze in leven te houden?

• axel

Boris Schreef:

——————————————————-

> Lui die zo met olifanten omgaan als in het filmpje

> dat ik geplaatst had mogen van mij in heel iets

> anders gestort worden.

Daar heb je gelijk in Boris, maar nu komt er misschien een Thaise Boris zich op het Thaise politieke prikbord zich inzetten voor alle misstanden van die mensen en waar jij het in Nederland de laatste tijd opvallend vaak over hebt.

• smurfke

Het enige wat deze reisorganisaties doen, is geen olifantentochten meer aanbieden. De toerist kan gewoon nog steeds zelf een olifantenritje organiseren. Prima dat het olifantenritjes niet meer worden gepromoot, maar verder stelt die “ban” dus weinig voor.