Pil van Drion

• ¥ Lotje ­­¥

Dat weet ik maar lees de topic eens goed . Tis namelijk zo:Lees even mee.

Buiten deze wilsverklaring om is euthanasie alleen mogelijk op uitdrukkelijk verzoek van een patiënt die nog in staat is om zijn wil om te sterven uit te drukken.

Dat verzoek moet schriftelijk worden vastgelegd, en het moet gedateerd en getekend zijn. Als de patiënt het verzoek niet zelf kan opstellen (bijvoorbeeld omdat hij verlamd is), dan kan een derde dat voor hem doen in het bijzijn van een arts.

ik praat nu over euthanasie.in bij zijn van een arts.

\Wat in de topic staat gaat over zelfdoding. , Als je daar als leek aan meehelpt ben je strafbaar.

Als je zelf uit het leven wil stappen moet je het aangeven aan een arts

Ik las van Channah dat ze zelf meegeholpen heeft om dat spul te gaan halen . Is strafbaar.

• ¥ Lotje ­­¥

ja de eerste zin al

Euthanasie is levensbeëindiging door een arts,

• ¥ Lotje ­­¥

euthanasie moet een dokter bij zijn .

Zelfdoding zonder een dokter als je zelf stappen onderneemt zoals vloeistof of weet ik wat , is strafbaar .

Nou ik las van Channah dat ze zelf spul is gaan halen . dat is strafbaar.

Channah schreef: Een vriend van mij - toen net 40 jaar - heeft toen zijn einde naderde gekozen voor hulp bij zelfdoding. Ik heb een paar weken voordat hij daartoe overging het dodelijke drankje bij de apotheek gehaald,

Je kan wel meehelpen . Maar eerst de dokter waarschuwen en niet nadien . Eerst met overleg van dokter .En hoe je het dan wil hebben Kan je met de dokter bepraten. Maar niet eerst het spul halen en nadien de dokter bellen .

• ¥ Lotje ­­¥

Bij euthanasie ja moet er een arts bij zijn en aanvragen ja . Maar niet als jij zomaar wat spul gaat halen zonder dat een arts dat weet en justitie . Dan ben je strafbaar

• axel

¥ Lotje ­­¥ Schreef:

——————————————————-

> Nou ik las van Channah dat ze zelf spul is gaan

> halen . dat is strafbaar.

Jij en ik kunnen ook rattengif gaan halen, is ook niet strafbaar. B)

• ¥ Lotje ­­¥

Ja maar EERST met overleg van arts. Ga je zelf al van alles halen of pillen opsparen .VAN TE VOREN AL . bega je een fout . Dat is en zien ze als voorbedachte rade . Je moet eerst de arts waarschuwen . En justitie komt er aan de pas . aanvraag etc. . Daarna . kan je met de arts bepraten hoe en wat en of je het kan halen etc.

• Channah

.

• Marjorie

¥ Lotje ­­¥ Schreef:

——————————————————-

> euthanasie moet een dokter bij zijn .

> Zelfdoding zonder een dokter als je zelf stappen

> onderneemt zoals vloeistof of weet ik wat , is

> strafbaar .

>

> Nou ik las van Channah dat ze zelf spul is gaan

> halen . dat is strafbaar.

>

> Channah schreef: Een vriend van mij - toen net 40

> jaar - heeft toen zijn einde naderde gekozen voor

> hulp bij zelfdoding. Ik heb een paar weken voordat

> hij daartoe overging het dodelijke drankje bij de

> apotheek gehaald,

>

> Je kan wel meehelpen . Maar eerst de dokter

> waarschuwen en niet nadien . Eerst met overleg van

> dokter .En hoe je het dan wil hebben Kan je met de

> dokter bepraten. Maar niet eerst het spul halen en

> nadien de dokter bellen .

Lees het bericht van Channah eens goed voordat je commentaar hebt. Hoe denk je dat Channah aan dat drankje is gekomen. Het recept was uitgeschreven door de huisarts!! Dacht jij dat het vrij verkrijgbaar was? Van die flesjes drank tussen de pleisters en de hoestdrank? Met je winkelmandje er langs en maar inslaan? Tjongejonge….

• Gonnie

Channah kon jij dat dodelijke drankje zonder recept van een arts bij de apotheek af halen.?

• Itheka

Hoe weet je nou Lotje dat Channah niet in overleg met de dokter dat ‘spul’ is gaan halen?