Ik schreef jou al eerder, jij hebt vast een lieve man.!
Het is vandaag Wereld Olifanten Dag, een mooie dag voor goed nieuws over onze actie voor olifanten. Samen hebben we er voor gezorgd dat bekende Nederlandse reisorganisaties als Baobab, Oad Reizen, Djoser en Stip Reizen van de olifant afstappen. Zij bieden geen olifantenritjes en –shows meer aan, of stoppen hier op zeer korte termijn mee. In plaats daarvan bieden zij hun reizigers olifantvriendelijke alternatieven.
Olifantvriendelijke reisorganisaties
Gesteund door ruim 20.000 mensen die zich het lot van olifanten aantrekken, heeft WSPA gesprekken gevoerd met Nederlandse reisorganisaties. We hebben hen dringend gevraagd om te stoppen met het aanbieden van olifantenritjes en -shows. Daarnaast hebben we samen met onze supporters actie gevoerd op social media. En met succes!
Op dit moment bieden al 15 reisorganisaties alleen nog olifantvriendelijke vakanties. Bekijk hier de volledige lijst met olifantvriendelijke reisorganisaties.
Doe meer voor olifanten!
Dit succes is een mooi begin, maar we zijn er nog niet. Er zijn nog steeds veel mensen die niet weten welk leed er achter olifantenritjes en -shows schuilt. Help ons dit bewustzijn te vergroten en vraag je vrienden via e-mail, Facebook of Twitter om ook in actie te komen voor de olifanten op www.wspa.nl/olifant.
Alvast bedankt!
Het team van WSPA Nederland
www.wspa.nl/olifant.
Kan je nagaan hoe snel mensen zijn te beinvloeden met een zielig verhaal, de bazen van die zogenaamde dierenclubs lachen zich het apenzuur want dan genereren ze weer meer inkomsten. En iedereen neemt het aan voor waar. Inplaats dat ze eerst eens ander werk gaan zoeken voor die olifantenbegeleiders, nu moeten die olifanten straks ook nog afgemaakt worden. (td)
Ik kan je vertellen dat ze gewoon doorgaan. De Thaise reisleider blijft ze gewoon aanbieden. Natuurlijk weet jij het beter. Vertel eens hoe vaak ben in Thailand geweest en een olifantendorp bezocht en wat weet jij van werkvergunningen af voor buitenlandse reisleiders, die wel even uitmaken wat de Thaise reisleider wel of niet aanbied aan excursie. Ik zal het je zeggen. Nul, nul weet jij evan en praat maar een beetje mee met nul procent eigen kennis.
Het is een esthetisch gemis. En zulk gemis is subjectief. Ik vind het jammer als de panda uitsterft. Maar dat is subjectief zoals ik al zei. Maar ik hoop dat er meer mensen zijn met zulk gevoel.
Maar misschien zijn panda's altijd heel erg gedeprimeerd zodat voor hen een weldaad is als ze uitstierven.
Overigens kunnen we nu het DNA van de panda veiligstellen zodat we over twintig jaar in een reageerbuisje panda's kunnen kweken.
Marjorie Schreef:
——————————————————-
> Niet alleen het uitbuiten van dieren moet ophouden
> maar ook het uitbuiten van vrouwen en kinderen
> …De seksindustrie in Thailand is berucht.
Geen werk meer voor de olifanten betekent geen werk meer voor niemand daar.
En de grootste klanten in de de door jou genoemde seksindustrie zijn de Thaise mannen en dat had je natuurlijk niet verwacht.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?